Genus
Topic
Artist
- Läublin II., Hans Jacob [Jakob]
- Murer, Josias
- Ammann, Johann Conrad
- Ammann, Hans Heinrich
- Ammann, Christoph
- Amsler, Richard
- Asper, Hans
- Beham, Bartel
- Bluntschli, Niklaus
- Bosshard und Sohn, -
- Brun, Lienhard
- Cranach der Ältere, Lucas
- Erhart, Gregor
- Eriskirch, Meister von
- Erlinger, Georg
- Fischart, Johann
- Frischlin, Nicodemus
- Hans Conrad, Flach
- Holbein, Ambrosius
- Holtzwart, Matthäus
- Howes, John
- Hurter, Johann Heinrich
- Häfelin, Emil
- Hünerwadel, Jérôme
- Kübler, Werner der Jüngere
- Lang, Hieronymus der Ältere
- Lang, Hans Caspar der Ältere
- Lang, Daniel
- Lindtmayer, Felix der Jüngere
- Lindtmayer, Daniel der Jüngere
- Meyer, Conrad
- Moser, Andreas
- Müller, Theobald
- Oschwald, Hans Georg
- Ott, Hans Georg I.
- Panvinio, Onofrio
- Peyer, Hans
- Peyer, Johann Ludwig
- Peyer, Johann Jakob
- Peyer, Johann Friedrich
- Pfau, Hans Heinrich III.
- Pröll, Thomas
- Reusner, Nikolaus
- Schnetzler, Johann Ulrich
- Schärer, Johann Jacob
- Seiler, Dietegen
- Speissegger, Hans Heinrich
- Spleiss, Hans Martin
- Stalder, Ulrich
- Stimmer, Tobias
- Stimmer, Gideon
- Stimmer, Abel
- Strigel, Bernhard
- Stüdlin, Hans Caspar
- Ulmer, Johann Conrad
- Ulmer, Hans Ulrich
- Umkreis von Stimmer, Tobias
- Unbekannt
- Veith, Johann Martin
- Wüscher, Hans Adam I.
- de Savoye, Daniel
The PTSS collection
This website lists the works of art and objects of the Peyersche Tobias Stimmer-Stiftung (PTSS) of Schaffhausen. Most of the objects listed are on permanent loan to the Museum zu Allerheiligen or the Schaffhausen City Library.
Hans Heinrich Ammann (1607–1699), 1632
Wooden, Leather, Pear wood, carved, Diameter: 17.1 cm Thickness: 2 cm
Hans Heinrich Ammann
Like Christoph Ammann he was a son of Hans Heinrich Ammann. He was admitted to the guild as a master in 1660, the date of his death is unknown. The attribution of the two panes of glass to Hans Heinrich Ammann follows that of Johann Heinrich Bäschlin.
Wooden biscuit or cake mould: Coat of arms for Joachim Peyer and Susanna Ziegler
Provenance
- 1953 – heute: Peyersche Tobias Stimmer-Stiftung, Schaffhausen
- 1941: Paul Brugger-Ziegler, Schaffhausen
- 1632 – unbekannt: Joachim Peyer-Ziegler (1609 – 1635), Schaffhausen
Exhibitions
- 07.12.2019 – 13.04.2020: Augenschmaus - Faszination Gebäckmodel, Museum zu Allerheiligen, Schaffhausen
- 01.12.2012 – 06.01.2013: Augenschmaus und Gaumenfreude. Historische Gebäckmodel aus der Region, Altes Rathaus, Villingen-Schwenningen
- 28.11.2010 – 27.03.2011: Holzmodel. Süsse Bilder für Augen und Magen, Museum zu Allerheiligen, Schaffhausen
- 05.12.1999 – 27.02.2000: Schaffhauser Tonmodel. Kleinkunst aus der Bossierer-Werkstatt Stüdlin in Lohn, Museum zu Allerheiligen, Schaffhausen
Literature
- Schweizerisches Institut für Kunstwissenschaft (Hg.): Meisterwerke und Kleinode. Sammlung der Peyerschen Tobias Stimmer-Stiftung, Zürich: Scheidegger & Spiess, 2010 (Kataloge Schweizer Museen und Sammlungen 20), S. 136.
- Widmer, Hans-Peter / Stäheli, Cornelia: Schaffhauser Tonmodel. Kleinkunst aus der Bossierer-Werkstatt Stüdlin in Lohn, Schaffhausen: Museum zu Allerheiligen, 1999 (Katalog zur Ausstellung des Museum zu Allerheiligen Schaffhausen, 05.12.1999 – 27.02.2000), S. 41, Abb. 42.
- Peyersche Familienlegate (Hg.): Geschichte der Familie Peyer mit den Wecken. Zusammenfassung und Ergänzung der Peyer-Chronik von 1932, Schaffhausen, Neuhausen: Kuhn, 1998, S. 26.
- Widmer, Hans-Peter: Ein Gebäckmodel aus dem Besitz der Familie Peyer mit den Wecken im Museum zu Allerheiligen, in: Schaffhauser Mappe, 1997, S. 51f.